Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Arbetsgruppens syfte är att strukturera och standardisera intygsinformation inom hälso- och sjukvården.
Arbetsgruppen är den första som startar inom ramen för E-hälsomyndighetens regeringsuppdrag att etablera en nationell funktion för interoperabilitet inom hälso- och sjukvården. 

Deltagare:

Arbetsförmedlingen: Monika Korinek, Jennie

Monika Korinek
Jennie

Magnusson

E-Hälsomyndigheten

Rodabe

:  Rodabe Alavi


, Sahar Amdouni


, Maria Berggren


, Klas Blomqvist


Jessica

, Jessica Dahlbäck


, Johanna Hellberg


, Fredrik Johannson

Försäkringskassan

: Linda Lund


Elisabeth

, Elisabeth Granberg

Skatteverket

: Maria

Larsson 

Larsson

Socialstyrelsen

: Pernilla Jacobsson


, Karin Forslund


Mckayla

, Mckayla Sica

Transportstyrelsen: Ulrika Björk

SKR

: Väntar på namn

Kontaktperson

Kontaktperson hos E-hälsomyndigheten: rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se

Möten

Tip
titleVälkommen till ditt nya utrymme!

Inledning

Välkommen till samarbetsytan för arbetsgrupp "Standardisering av intygsinformation"!

Syftet med denna samverkansyta är att fungera som en gemensam informationsyta där vi kan dela arbetsmaterial och annan nödvändig information som stödjer gruppens arbete.

Syfte och mål

Arbetsgruppen arbetar för att standardiserar informationen i valda intyg till berörda myndigheter.

Deltagare

Representanter frånNamn
ArbetsförmedlingenTransportstyrelsen 

Datum 2021

Agenda 

Presentationer/Mötesanteckningar

Arbetsmöte
2024-10-10
10.00-12.00


  • Första mötet för "Rådet för interoperabilitet."

  • Genomgång av tänkt arbetsflöde
  • Presentation av arbetsuppgift 1 (Basuppgifterna)
  • Grupparbete arbetsuppgift 1
  • Paus
  • Diskussion i helgrupp
  • Genomgång av kommande arbetsuppgift

Uppstartsmöte:
Extern arbetsgrupp - strukturering och standardisering av intygsinformation
2024-09-13
13:00-15:00

  

  • Välkomnande och presentationsrunda

  • Information om funktionen för interoperabilitet

  • Presentation av förstudie:
    Sammanhållen intygshantering inom hälso- och sjukvård och omsorgen

  • Överblick av utvecklingsuppdrag Sammanhållen intygshantering

  • Diskussionspunkt: Hur ska vi arbeta?

  • Övriga frågor



Slutför dessa uppgifter för att komma igång

  •  Redigera den här hemsidan - Klicka på Redigera uppe till höger på den här skärmen för att ställa in ditt utrymmes hemsida
  •  Skapa din första sida - Klicka på knappen Skapa i sidhuvudet för att komma igång
  •  Helt nytt utrymme - Klicka på Konfigurera sidopanel i vänstra listen för att uppdatera utrymmesinformation och logotyp
  •  Ställ in tillstånd - Klicka på Verktyg för utrymmet på vänstra sidopanelen för att uppdatera tillstånden och ge andra tillgång till sidan


Senaste händelserna på utrymmet

Recently Updated
typespage, comment, blogpost
max5
hideHeadingtrue
themesocial

Medarbetare                  Medarbetare på utrymmet

Contributors
modelist
scopedescendants
limit5
showLastTimetrue
orderupdate