...
- Alexandra, Katarina
1.3 Kommunikation
Kommunikationen planeras utifrån strategier, mål och tidplaner som finns övergripande för uppdraget.
För att infrastrukturen ska bli känd och använd behöver det finnas en väl genomarbetad och uttänkt kommunikation. Kommunikationen ska syfta till att
- göra infrastrukturen känd
- skapa förståelse för vad det är och nyttan
- öka intresset för att ta en aktiv roll i infrastrukturen
- öka intresset för att ansluta.
Kommunikationen inom infrastrukturen behöver beskriva beskriva Vad, Varför, Hur, När.Kommunikationen behöver vara målgruppsanpassad.
Kommunikation är prioriterad
- inför att infrastrukturen finns på plats
- när den finns på plats
- fortsatt för att främja anslutning till infrastrukturen.
Några framgångsfaktorer:
- Målgruppsanpassning. Vi beskriver tydligt vem informationen riktar sig till.
- Samordning mellan organisationerna gällande begrepp och ordval när vi kommunicerar infrastrukturen.
- Hänvisningar till varandra utifrån ansvarsområden (för att undvika olika budskap och dubbeljobb samt förtydliga roller).
- Helhet framför egna intressen.
Vi som jobbar med området:
- Sofia tillsammans med representanter från samverkande organisationer.
1.4 Finansiering / kostnadsmodell
...