Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

                                                                                                                                                                                                                           

Tip
iconfalse

Inledning

Välkommen till samarbetsytan för arbetsgrupper för interoperabilitet.


Syfte och mål

Arbetsgrupperna har som uppdrag att analysera, utveckla konkreta åtgärder och ta fram implementationsnära specifikationer inom de prioriterade standardiseringsområdena i hälso- och sjukvården, enligt prioritering från det nationella rådet för interoperabilitet.


Arbetsgrupper

I vänstermarginalen ser du vilka arbetsgrupper som arbetar med olika frågor kopplat till standardisering och interoperabilitet.


Arbetsgruppernas ansvar

  • Utveckla implementationsnära specifikationer och standarder
  • Uppdatera befintliga specifikationer
  • Harmonisera beskrivningar och benämningar
  • Säkerställa att de nationella specifikationer är anpassade till internationella standarder
  • Involvera och förankra gruppens arbete inom de egna organisationer och områden i sektorn
  • Föreslå en ansvarig aktör för förvaltning och vidareutveckling av de utarbetade specifikationerna
Tip
titleVälkommen till ditt nya utrymme!

Inledning

Syfte och mål

Arbetsgruppen för standardisering av intygsinformation arbetar för

Deltagare

Representanter frånNamnArbetsförmedlingenMonika Korinek
Jennie MagnussonE-Hälsomyndigheten

Rodabe Alavi
Sahar Amdouni
Maria Berggren
Klas Blomqvist
Jessica Dahlbäck
Johanna Hellberg
Fredrik Johannson

FörsäkringskassanLinda Lund
Elisabeth GranbergSkatteverketMaria Larsson SocialstyrelsenPernilla Jacobsson
Karin Forslund
Mckayla SicaTransportstyrelsen Ulrika BjörkSKRVäntar på namn

Kontaktperson

Kontaktperson hos E-hälsomyndigheten: rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se

Möten

Datum 2021

Agenda 

Presentationer/Mötesanteckningar

Arbetsmöte
2024-10-10
10.00-12.00

  • Första mötet för "Rådet för interoperabilitet."

  • Genomgång av tänkt arbetsflöde
  • Presentation av arbetsuppgift 1 (Basuppgifterna)
  • Grupparbete arbetsuppgift 1
  • Paus
  • Diskussion i helgrupp
  • Genomgång av kommande arbetsuppgift

Kallelse:

Mötesanteckningar:

Presentationsmaterial:

Uppstartsmöte:
Extern arbetsgrupp - strukturering och standardisering av intygsinformation
2024-09-13
13:00-15:00

  • Välkomnande och presentationsrunda

  • Information om funktionen för interoperabilitet

  • Presentation av förstudie:
    Sammanhållen intygshantering inom hälso- och sjukvård och omsorgen

  • Överblick av utvecklingsuppdrag Sammanhållen intygshantering

  • Diskussionspunkt: Hur ska vi arbeta?

  • Övriga frågor

Kallelse

Kallelse:

Mötesanteckningar:

Presentationsmaterial:
Arbetsgruppen för standardiseirng av intygsinformation 240913.pdf

Slutför dessa uppgifter för att komma igång

  •  Redigera den här hemsidan - Klicka på Redigera uppe till höger på den här skärmen för att ställa in ditt utrymmes hemsida
  •  Skapa din första sida - Klicka på knappen Skapa i sidhuvudet för att komma igång
  •  Helt nytt utrymme - Klicka på Konfigurera sidopanel i vänstra listen för att uppdatera utrymmesinformation och logotyp
  •  Ställ in tillstånd - Klicka på Verktyg för utrymmet på vänstra sidopanelen för att uppdatera tillstånden och ge andra tillgång till sidan

Senaste händelserna på utrymmet

Recently Updated
typespage, comment, blogpost
max5
hideHeadingtrue
themesocial

Medarbetare på utrymmet

Contributorsmodelistscopedescendantslimit5showLastTimetrueorderupdate