Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

                                                                                                                                                                                                                           

Kontaktperson

Kontaktperson hos E-hälsomyndigheten: rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se

Möten

Arbetsmöte
2024-10-10
10.00-12.00

Kallelse:

Mötesanteckningar:

Presentationsmaterial:

Uppstartsmöte:
Extern arbetsgrupp - strukturering och standardisering av intygsinformation
2024-09-13
13:00-15:00

Kallelse

Kallelse:

Mötesanteckningar:

Presentationsmaterial:
Arbetsgruppen för standardiseirng av intygsinformation 240913.pdf

Tip
iconfalse
Tip
titleVälkommen till ditt nya utrymme!

Inledning

Välkommen till samarbetsytan för

arbetsgrupp "Standardisering av intygsinformation"!Syftet med denna samverkansyta är att fungera som en gemensam informationsyta där vi kan dela arbetsmaterial och annan nödvändig information som stödjer rådet

arbetsgrupper för interoperabilitet.


Syfte och mål

Arbetsgruppen för standardisering av intygsinformation arbetar för

Deltagare

Representanter frånNamn
ArbetsförmedlingenMonika Korinek
Jennie Magnusson
E-Hälsomyndigheten

Rodabe Alavi
Sahar Amdouni
Maria Berggren
Klas Blomqvist
Jessica Dahlbäck
Johanna Hellberg
Fredrik Johannson

FörsäkringskassanLinda Lund
Elisabeth Granberg
SkatteverketMaria Larsson 
SocialstyrelsenPernilla Jacobsson
Karin Forslund
Mckayla Sica
Transportstyrelsen Ulrika Björk
SKRVäntar på namn

Datum 2021

Agenda 

Presentationer/Mötesanteckningar

  • Första mötet för "Rådet för interoperabilitet."

  • Genomgång av tänkt arbetsflöde
  • Presentation av arbetsuppgift 1 (Basuppgifterna)
  • Grupparbete arbetsuppgift 1
  • Paus
  • Diskussion i helgrupp
  • Genomgång av kommande arbetsuppgift
  • Välkomnande och presentationsrunda

  • Information om funktionen för interoperabilitet

  • Presentation av förstudie:
    Sammanhållen intygshantering inom hälso- och sjukvård och omsorgen

  • Överblick av utvecklingsuppdrag Sammanhållen intygshantering

  • Diskussionspunkt: Hur ska vi arbeta?

  • Övriga frågor

Slutför dessa uppgifter för att komma igång

  •  Redigera den här hemsidan - Klicka på Redigera uppe till höger på den här skärmen för att ställa in ditt utrymmes hemsida
  •  Skapa din första sida - Klicka på knappen Skapa i sidhuvudet för att komma igång
  •  Helt nytt utrymme - Klicka på Konfigurera sidopanel i vänstra listen för att uppdatera utrymmesinformation och logotyp
  •  Ställ in tillstånd - Klicka på Verktyg för utrymmet på vänstra sidopanelen för att uppdatera tillstånden och ge andra tillgång till sidan

Senaste händelserna på utrymmet

Recently Updated
typespage, comment, blogpost
max5
hideHeadingtrue
themesocial

Arbetsgrupperna har som uppdrag att analysera, utveckla konkreta åtgärder och ta fram implementationsnära specifikationer inom de prioriterade standardiseringsområdena i hälso- och sjukvården, enligt prioritering från det nationella rådet för interoperabilitet.


Arbetsgrupper

I vänstermarginalen ser du vilka arbetsgrupper som arbetar med olika frågor kopplat till standardisering och interoperabilitet.


Arbetsgruppernas ansvar

  • Utveckla implementationsnära specifikationer och standarder
  • Uppdatera befintliga specifikationer
  • Harmonisera beskrivningar och benämningar
  • Säkerställa att de nationella specifikationer är anpassade till internationella standarder
  • Involvera och förankra gruppens arbete inom de egna organisationer och områden i sektorn
  • Föreslå en ansvarig aktör för förvaltning och vidareutveckling av de utarbetade specifikationerna

Medarbetare på utrymmet

Contributorsmodelistscopedescendantslimit5showLastTimetrueorderupdate