Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

                                                                                                                                                                                                                           

Arbetsmöte
2024-10-10
10.00-12.00

Kallelse:

Kallelse möte 10 oktober.docx

Förberedelser:

Mötesanteckningar:

Presentationsmaterial:

Kallelse:
Kallelse möte 13 september.docx

Mötesanteckningar:
Minnesanteckningar för nationella arbetsgrupper för interoperabilitet 20240913.docx

Presentationsmaterial:
Arbetsgruppen för standardiseirng av intygsinformation 240913.pdf

Tip
iconfalse
Tip
titleVälkommen till ditt nya utrymme!

Inledning

Välkommen till samarbetsytan för arbetsgrupper för interoperabilitet.


Syfte och mål

Arbetsgruppens syfte är att strukturera och standardisera.

Deltagare:

Arbetsförmedlingen: Monika Korinek, Jennie Magnusson

E-Hälsomyndigheten:  Rodabe Alavi, Sahar Amdouni, Maria Berggren, Klas Blomqvist, Jessica Dahlbäck, Johanna Hellberg, Fredrik Johannson

Försäkringskassan: Linda Lund, Elisabeth Granberg

Skatteverket: Maria Larsson

Socialstyrelsen: Pernilla Jacobsson, Karin Forslund, Mckayla Sica

Transportstyrelsen: Ulrika Björk

SKR: Väntar på namn

Kontaktperson

Kontaktperson hos E-hälsomyndigheten: rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se

Möten

Datum 2021

Agenda 

Presentationer/Mötesanteckningar

  • Första mötet för "Rådet för interoperabilitet."

  • Genomgång av tänkt arbetsflöde
  • Presentation av arbetsuppgift 1 (Basuppgifterna)
  • Grupparbete arbetsuppgift 1
  • Paus
  • Diskussion i helgrupp
  • Genomgång av kommande arbetsuppgift

Uppstartsmöte:
Extern arbetsgrupp - strukturering och standardisering av intygsinformation
2024-09-13
13:00-15:00

  

  • Välkomnande och presentationsrunda

  • Information om funktionen för interoperabilitet

  • Presentation av förstudie:
    Sammanhållen intygshantering inom hälso- och sjukvård och omsorgen

  • Överblick av utvecklingsuppdrag Sammanhållen intygshantering

  • Diskussionspunkt: Hur ska vi arbeta?

  • Övriga frågor

Slutför dessa uppgifter för att komma igång

  •  Redigera den här hemsidan - Klicka på Redigera uppe till höger på den här skärmen för att ställa in ditt utrymmes hemsida
  •  Skapa din första sida - Klicka på knappen Skapa i sidhuvudet för att komma igång
  •  Helt nytt utrymme - Klicka på Konfigurera sidopanel i vänstra listen för att uppdatera utrymmesinformation och logotyp
  •  Ställ in tillstånd - Klicka på Verktyg för utrymmet på vänstra sidopanelen för att uppdatera tillstånden och ge andra tillgång till sidan

Senaste händelserna på utrymmet

Recently Updated
typespage, comment, blogpost
max5
hideHeadingtrue
themesocial

Arbetsgrupperna har som uppdrag att analysera, utveckla konkreta åtgärder och ta fram implementationsnära specifikationer inom de prioriterade standardiseringsområdena i hälso- och sjukvården, enligt prioritering från det nationella rådet för interoperabilitet.


Arbetsgrupper

I vänstermarginalen ser du vilka arbetsgrupper som arbetar med olika frågor kopplat till standardisering och interoperabilitet.


Arbetsgruppernas ansvar

  • Utveckla implementationsnära specifikationer och standarder
  • Uppdatera befintliga specifikationer
  • Harmonisera beskrivningar och benämningar
  • Säkerställa att de nationella specifikationer är anpassade till internationella standarder
  • Involvera och förankra gruppens arbete inom de egna organisationer och områden i sektorn
  • Föreslå en ansvarig aktör för förvaltning och vidareutveckling av de utarbetade specifikationerna

                 Medarbetare på utrymmet

Contributorsmodelistscopedescendantslimit5showLastTimetrueorderupdate