Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

                                                                                                                                                                                                                           

Tip
iconfalse

Inledning

Välkommen till samarbetsytan för arbetsgrupper för interoperabilitet.


Syfte och mål

Arbetsgrupperna har som uppdrag att analysera, utveckla konkreta åtgärder och ta fram implementationsnära specifikationer inom de prioriterade standardiseringsområdena i hälso- och sjukvården, enligt prioritering från det nationella rådet för interoperabilitet.


Arbetsgrupper

I vänstermarginalen ser du vilka arbetsgrupper som arbetar med olika frågor kopplat till standardisering och interoperabilitet.


Arbetsgruppernas ansvar

  • Utveckla implementationsnära specifikationer och standarder
  • Uppdatera befintliga specifikationer
  • Harmonisera beskrivningar och benämningar
  • Säkerställa att de nationella specifikationer är anpassade till internationella standarder
  • Involvera och förankra gruppens arbete inom de egna organisationer och områden i sektorn
  • Föreslå en ansvarig aktör för förvaltning och vidareutveckling av de utarbetade specifikationerna
Tip
titleVälkommen till ditt nya utrymme!

Inledning

Beskriv vilken information hittar man på denna samverkansyta, hänvisa gärna till informationen i vänstermenyn

Syfte och mål

Beskriv vad syftet och målet är med denna samverkan

Harmonisering av intygsformulär 

Deltagare

Beskriv vilka som kommer att delta i samverkan, exempel "representanter från regioner samt berörda systemleverantörer" . Tydliggör om det krävs någon specifik kompetens eller förkunskap

Representant frånNamnKontaktuppgifterE-HälsomyndighetenRodabe Alavi

Maria Berggren
Klas Blomqvist
Sahar Amdouni
Johanna Hellberg
Fredrik Johannson
Jessica Dahlbäck

rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se
maria.berggren@ehalsomyndigheten.se
klas.blomqvist@ehalsomyndigheten.se
sahar.parsa.amdouni@ehalsomyndigheten.se
Johanna.Hellberg@ehalsomyndigheten.se
fredrik.johansson@ehalsomyndigheten.se
Jessica.Dahlback@ehalsomyndigheten.se
SocialstyrelsenPernilla Jacobsson
Karin Forslund
Mckayla SicaPernilla.Jacobsson@socialstyrelsen.se
Karin.Forslund@socialstyrelsen.se
Mckayla.Sica@socialstyrelsen.seSkatteverketMaria Larsson maria.larsson-waag@skatteverket.seFörsäkringskassanLinda Lund
Elisabeth Granberglinda.lund@forsakringskassan.se
elisabet.granberg1@forsakringskassan.seTransportstyrelsenUlrika BjörkUlrika.Bjork@transportstyrelsen.seArbetsförmedlingenMonika Korinek
Jennie Magnusson
monika.korinek@arbetsformedlingen.se
jennie.magnusson@arbetsformedlingen.seSKR
Info
titleDatum

En informationsruta läggas in för att synliggöra viktig eller ny information

OBS skriv alltid datum överst

Kontaktperson

Kontaktperson hos E-hälsomyndigheten:rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se

Mötestider och mötesform

Använd tabellen nedan för att tydliggöra vilka möten som finns planerade, agenda samt lägg upp presentationer (i PDF format) inför eller efter genomfört möte

Digitala möten

Datum 2021

Agenda 

Presentationer/Mötesanteckningar

Typ av möte (ex Informationsmöte)
datum

tid

  • Inledning

  • Syfte och mål
  • etc

Presentationsmaterial:
Arbetsgruppen för standardiseirng av intygsinformation 240913.pdf

Mötesanteckningar:

Uppstartsmöte-Extern arbetsgrupp- strukturering och standardisering av intygsinformation
2024-09-13
13:00-15:00

  • Välkomnande och presentationsrunda

  • Information om funktionen för interoperabilitet

  • Presentation av förstudie om en sammanhållen intygshantering inom hälso- och sjukvård och omsorgen

  • Överblick av utvecklingsuppdrag-Sammanhållen intygshantering

  • Diskussionspunkt: Hur ska vi arbeta?

  • Övriga frågor

Presentationsnamn datum (PDF) 

Slutför dessa uppgifter för att komma igång

  •  Redigera den här hemsidan - Klicka på Redigera uppe till höger på den här skärmen för att ställa in ditt utrymmes hemsida
  •  Skapa din första sida - Klicka på knappen Skapa i sidhuvudet för att komma igång
  •  Helt nytt utrymme - Klicka på Konfigurera sidopanel i vänstra listen för att uppdatera utrymmesinformation och logotyp
  •  Ställ in tillstånd - Klicka på Verktyg för utrymmet på vänstra sidopanelen för att uppdatera tillstånden och ge andra tillgång till sidan

Senaste händelserna på utrymmet

Recently Updated
typespage, comment, blogpost
max5
hideHeadingtrue
themesocial

Medarbetare på utrymmet

Contributorsmodelistscopedescendantslimit5showLastTimetrueorderupdate