Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

En av E-hälsomyndighetens kärnprocesser är vår produktutvecklingsprocess - ta fram och förvalta produkt. I denna process hanteras förändringar eller förbättringar av befintliga produkter och tjänster. Det kan även handla om nya lagkrav och större införanden som t ex utveckling, anpassning och anslutning till Nationella läkemedelslistan.  Förändringar berör såväl verksamhetsfrågor som teknik och teknisk arkitektur. Processen består av ett antal processteg där samverkan är en viktig del.  Även om myndigheten är ytterst ansvarig för utformningen av den slutgiltiga produkten eller tjänsten krävs det extern samverkan för att säkerställa att de blir meningsfulla och användbara.

E-hälsomyndigheten arbetar med att väva samman den externa och interna samverkan som en del i produktutvecklingsprocessen. Där blir arbetet med vår prioriteringsmodell, våra styrande principer och hur vi fångar inkomna behov, synpunkter och önskemål som rör våra tjänster och produkter viktiga delar i utvecklingen framåt. 

En viktig källa för information, och en grund för samverkan vad gäller utveckling mot E-hälsomyndighetens produkter och tjänster, är E-hälsomyndighetens Handbok (länk).  Där finns all information som behövs för att utveckla och ansluta till E-hälsomyndighetens tjänster på ett säkert och korrekt sätt. E-hälsomyndigheten arbetar med att väva samman den externa och interna samverkan som en del i produktutvecklingsprocessen. Där blir arbetet med vår prioriteringsmodell, våra styrande principer och hur vi fångar inkomna behov, synpunkter och önskemål som rör våra tjänster och produkter viktiga delar i utvecklingen framåt


Samverkan vid utveckling, godkännande och anslutning av externa aktörer (Kundsamverkan och anslutning) 

...