E-hälsomyndigheten samverkar på olika plan beroende på om det handlar om större samordningsuppdrag, som Vision e-hälsa 2025, utredningsuppdrag eller utveckling och förvaltning av befintliga eller nya produkter och tjänster.
Det innebär i praktiken att samverkan kan vara olika beroende på samverkansform.
1. Samverkan vid utveckling och förvaltning av befintliga eller nya produkter och tjänster
För att stödja samverkan med externa aktörer som utvecklar mot, ansluter till eller använder våra produkter och tjänster används E-hälsomyndighetens samverkansyta.
En av E-hälsomyndighetens kärnprocesser är att ta fram och förvalta produkter. Den består av ett antal olika processteg.
För den externa samverkan har vi gjort en indelning i olika nivåer
- Operativ nivå
- Taktisk nivå
- Strategisk nivå
2. Samverkan inom samordningsuppdraget
Hänvisa vidare till Visionsarbetet
3. Samverkan vid utredningsuppdrag
Hänvisa vidare till olika utredningsuppdrag