You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 171 Next »


I linje med myndighetens policy och riktlinje för intressentmedverkan ska E-hälsomyndighetens arbete präglas av nära samverkan och hög inkludering med berörda aktörer. Samverkan och dialog behöver finnas på olika nivåer och inom olika områden samtidigt som vi säkerställer helheten. Samverkansstrukturen utgör en viktig grund för att stödja arbetet och säkerställa att frågor tas på rätt nivå, samt tydliggöra eskaleringsvägar. Vidare ger samverkansstrukturen förutsättningar för att justera grupper och forum vid behov.

1.1. Strategisk nivå 

Samverka kring formella uppdrag och strategier som varje deltagande organisation har samt diskutera specifika frågeställningar av gemensamt intresse där vi synkar våra insatser utifrån ett helhetsperspektiv.  

1.1.1.1. Arbetsutskott

Arbetsutskott är en mindre grupp som utgår från den strategiska nivån. Utskottet används i de fall förankring inom ett specifikt område behövs på strategisk nivå.  

1.2. Taktisk nivå

Samverkan och samarbete i syfte att skapa rätt förutsättningar hos respektive aktör för att uppnå uppsatta mål och strategier. Eskalering av frågor sker till strategisk nivå. 

1.3. Operativ nivå

Samarbete kring mer detaljerade frågor där representanter med särskild specialistkunskap för olika sakområden och funktioner deltar, exempelvis verksamhets- och teknikfrågor. Eskalering av frågor sker till relevant forum på taktisk nivå.  






  • No labels