You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 9 Next »

Inledning

Välkommen till samarbetsytan för arbetsgrupp "Standardisering av intygsinformation"!

Syftet med denna samverkansyta är att fungera som en gemensam informationsyta där vi kan dela arbetsmaterial och annan nödvändig information som stödjer gruppens arbete.

Syfte och mål

Arbetsgruppens syfte är att strukturera och standardisera intygsinformation inom hälso- och sjukvården.
Arbetsgruppen är den första som startar inom ramen för E-hälsomyndighetens regeringsuppdrag att etablera en nationell funktion för interoperabilitet inom hälso- och sjukvården. 

Deltagare:

Arbetsförmedlingen: Monika Korinek, Jennie Magnusson

E-Hälsomyndigheten:  Rodabe Alavi, Sahar Amdouni, Maria Berggren, Klas Blomqvist, Jessica Dahlbäck, Johanna Hellberg, Fredrik Johannson

Försäkringskassan: Linda Lund, Elisabeth Granberg

Skatteverket: Maria Larsson

Socialstyrelsen: Pernilla Jacobsson, Karin Forslund, Mckayla Sica

Transportstyrelsen: Ulrika Björk

SKR: Väntar på namn

Kontaktperson

Kontaktperson hos E-hälsomyndigheten: rodabe.alavi@ehalsomyndigheten.se

Möten

Datum 2021

Agenda 

Presentationer/Mötesanteckningar

Arbetsmöte
2024-10-10
10.00-12.00


  • Första mötet för "Rådet för interoperabilitet."

  • Genomgång av tänkt arbetsflöde
  • Presentation av arbetsuppgift 1 (Basuppgifterna)
  • Grupparbete arbetsuppgift 1
  • Paus
  • Diskussion i helgrupp
  • Genomgång av kommande arbetsuppgift

Uppstartsmöte:
Extern arbetsgrupp - strukturering och standardisering av intygsinformation
2024-09-13
13:00-15:00

  

  • Välkomnande och presentationsrunda

  • Information om funktionen för interoperabilitet

  • Presentation av förstudie:
    Sammanhållen intygshantering inom hälso- och sjukvård och omsorgen

  • Överblick av utvecklingsuppdrag Sammanhållen intygshantering

  • Diskussionspunkt: Hur ska vi arbeta?

  • Övriga frågor


  • No labels