Beställning av "baspaket"


Här hittar du en instruktion för hur du går tillväga för att lägga en beställning av baspaket hos E-hälsomyndighetens servicedesk. 

Vård- och apoteksaktörer kan beställa ett baspaket med testdata. Baspaketet innehåller förskrivningar med ett blandat urval av doseringstyper, spärrar, händelser och även typ av vara där det är relevant.

Baspaket är inte heltäckande, utan är främst avsett att vara ett urval för att kunna göra inledande tester för de som utvecklar mot FHIR. Kompletterande testdata kan beställas med hjälp av övriga beställningsmallar.

Innehållet i baspaket kan ses i "Baspaket beställningsmall" under flikarna ”Innehåll Testdata FHIR” och ”Innehåll Testdata Transformator”.



1. Instruktion  för beställning av ”baspaket”

Fil:Baspaket beställningsmall, används vid en beställning, ladda hem beställningsformuläret (öppna länk i ny flik och ladda ner filen).

Fyll i personnummer på önskad testpatient under pnr i beställningsmallen.  Använd format ÅÅÅÅMMDDNNNN

Om ni inte har testpersoner som passar, vänligen bifoga beställningsmall på nya testpersoner samtidigt som ni beställer baspaketet.

Mallen fylls i och skickas till E‑hälsomyndighetens Servicedesk, servicedesk@ehalsomyndigheten.se. I ärendet anges i vilken EXT-miljö er testdata ska laddas.




Versionshistorik

VersionDatumKommentar
1.02023-01-17Ny sida