Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

E-hälsomyndigheten samverkar på olika plan beroende på om vilket område det handlar om större samordningsuppdrag, som Vision e-hälsa 2025, utredningsuppdrag eller . Medverkan sker i huvudsak vid utveckling och förvaltning av befintliga eller och nya produkter och tjänster.Det innebär i praktiken att samverkan kan vara olika , inom samordningsuppdraget eller i olika utredningsuppdrag som berör våra intressenter.

Intressenters delaktighet är en vital del i vårt arbete för att skapa värde, såväl i inledande produkt- och tjänsteframtagning som i förvaltning och utredningsarbete.
För att följa kravet på objektivitet och likabehandling ska samarbete och samverkan präglas av en öppenhet och en transparens där alla ska få möjlighet att ta del av samma information.
Intressentmedverkan ska präglas av god tillgänglighet och inte begränsas av deltagarens resurstillgångar. Digitala möten förespråkas men i de fall då fysiska möten lämpar sig bäst finns även möjlighet till sådana. beroende på samverkansform. 

Exempel på samverkansform kan vara i form av olika forum som riktar sig till olika målgrupper. Mer information om befintliga forum för samverkan kan du hitta här Pågående samverkansforum .
Forum är en viktig del för myndigheten att kunna informera kring områden och ta del av externa intressenters kunskap och synpunkter. Det finns även andra former som är viktig för samverkan. Här kan du hitta mer information om exempel på Övrig samverkan

...