You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

E-hälsomyndigheten samverkar på olika plan beroende på om det handlar om större samordningsuppdrag, som Vision e-hälsa 2025, utredningsuppdrag eller utveckling och förvaltning av befintliga eller nya produkter och tjänster.

Det innebär i praktiken att samverkan kan vara olika beroende på samverkansform. 
Exempel på samverkansform kan vara i form av olika forum som riktar sig till olika målgrupper. Mer information om befintliga forum för samverkan kan du hitta här Pågående samverkansforum .


1.  Samverkan vid utveckling och förvaltning av befintliga eller nya produkter och tjänster

För att stödja samverkan med externa aktörer som utvecklar mot, ansluter till eller använder våra produkter och tjänster används E-hälsomyndighetens samverkansyta.

En av E-hälsomyndighetens kärnprocesser är att ta fram och förvalta produkter. Den består av ett antal olika processteg.

För den externa samverkan har vi gjort en indelning i olika nivåer

  • Operativ nivå
  • Taktisk nivå
  • Strategisk nivå


2. Samverkan inom samordningsuppdraget

Hänvisa vidare till Visionsarbetet

3. Samverkan vid utredningsuppdrag

Hänvisa vidare till olika utredningsuppdrag



  • No labels