Tjänsteanrop

Här kan du som apoteksaktör eller systemleverantör få information om tjänsteanropen för expeditionsställeregistret.


1. Om tjänsteanropen i expeditionsställeregistret

Observera att det i tjänsteanropet måste finnas GLN-kod för befintligt apotek. Anropet måste komma från ett expeditionsställe som redan finns upplagt i expeditionsställeregistret för att anropet ska godkännas. Se vidare i avsnittet om tjänster och behöriga roller

En detaljerad beskrivning av tjänsteanropen finns i EXPO - funktionsspecifikation. 

  • ArbetsflödeArbetsflödet för administrera apotek (skapa respektive uppdatera) samt hämta apoteksinformation beskrivs på denna sida.
  • SkapaApotekHär kan du läsa om tjänsten SkapaApotek.
  • UppdateraExpoMedApotekPå denna sida kan du läsa om tjänsten UppdateraExpoMedApotek.
  • HamtaApoteksInfoPå denna sida kan du läsa om tjänsten HamtaApoteksInfo.
  • HamtaApoteksinfoEgetHär kan du läsa om tjänsten HamtaApoteksinfoEget.



Versionshistorik

Version

Datum

Kommentar

1.02021-11-27Ny handbok vård- och apotekstjänster