Tjänsteanrop
Här kan du som apoteksaktör eller systemleverantör få information om tjänsteanropen för expeditionsställeregistret.
1. Om tjänsteanropen i expeditionsställeregistret
Observera att det i tjänsteanropet måste finnas GLN-kod för befintligt apotek. Anropet måste komma från ett expeditionsställe som redan finns upplagt i expeditionsställeregistret för att anropet ska godkännas. Se vidare i avsnittet om tjänster och behöriga roller
En detaljerad beskrivning av tjänsteanropen finns i EXPO - funktionsspecifikation.
- Arbetsflöde — Arbetsflödet för administrera apotek (skapa respektive uppdatera) samt hämta apoteksinformation beskrivs på denna sida.
- SkapaApotek — Här kan du läsa om tjänsten SkapaApotek.
- UppdateraExpoMedApotek — På denna sida kan du läsa om tjänsten UppdateraExpoMedApotek.
- HamtaApoteksInfo — På denna sida kan du läsa om tjänsten HamtaApoteksInfo.
- HamtaApoteksinfoEget — Här kan du läsa om tjänsten HamtaApoteksinfoEget.
Versionshistorik
Version |
Datum |
Kommentar |
---|---|---|
1.0 | 2021-11-27 | Ny handbok vård- och apotekstjänster |